Eén van de redenen waarom we geloven dat events efficiënter zijn dan online communicatie, is de live-ervaring. Het risico is groot dat mensen tijdens het lezen van jouw online bericht afgeleid worden door een grappige video. Jouw boodschap is dan foetsie. Tijdens een event worden ze ondergedompeld in de ervaringen van jouw merk.
Dit klopt tot een zeker niveau. Afleiding en de schrik om iets te missen (aka FOMO) bepalen wel degelijk de deelnemerservaringen. Snel even gedachten of wat foto’s van het moment delen, of door de social media kanalen scrollen omwille van een saai intermezzo, deelnemers geraken effectief afgeleid op events.
Dit leidt tot onsamenhangende belevingen (eventbelevingen waar jij dagen en dagen aan hebt gewerkt om alles top te krijgen). Je gasten zijn niet 100% aanwezig , de impact van de gegeven boodschappen wordt gereduceerd en het herinneringsvermogen vermindert.
Bestaat er iets dat jij als eventorganisator kunt doen, rekening houdend met het feit dat je het gebruik van smartphones of laptops niet kunt verbieden (we zitten toch niet meer op de middelbare school)? Om een antwoord te vinden op deze vraag, hebben we een lijst van preventieve maatregelen opgelijst die je kunt gebruiken om de afleidingen tot ee een minimum te beperken op jouw event: