Ben je al eens in iemands kantoor binnengewandeld en zag je dat het volhing met badges? Misschien niet, maar weet dan dat heel wat mensen hun evenementenbadge bewaren als herinnering. Vergeet dat niet dat wanneer je de volgende keer een badge ontwerpt, de tijd die je er insteekt is heel waardevol.
Een kwaliteitsvol badge-ontwerp kan zelfs de zelfverzekerdheid van je bezoekers verhogen om andere mensen aan te spreken en een conversatie op te starten. Los van dat, knappe visuals versterken ook je merk, bedrijf of event. Daarom, zelfs al is het veel gemakkelijker, laat dat standaard ontwerp maar links liggen. Om impact te hebben en beter de intenties van je gasten tegemoet te komen, of zelfs om beter herkenbaar te zijn voor prospecten, zal je iets authentieks en goed gestructureerd moeten maken.
Dit is een taak die je kunt uitbesteden aan je grafisch ontwerper. Je legt hem een selectie van badges voor die je zelf goed vindt, hij gaat aan de slag en voegt er de visuele merkelementen van je event of bedrijf aan toe. Je vraagt je ontwerper best om enkele voorstellen. Om je te helpen bij deze taak, hebben we een lijst van aanbevelingen opgemaakt over hoe je dynamische bezoekersbadges kunt ontwerpen:
Tip 1: vermijd sommige kleurencombinaties
Het allerbelangrijkste bij het ontwerpen van een badge voor ...