Kruisbestuiving tussen klant en evenementenbureau leidt tot groenere evenementen



Kruisbestuiving tussen klant en evenementenbureau leidt tot groenere evenementen

Duurzaamheid is meer dan ooit 'hot'. Milieuvriendelijke alternatieven zijn op evenementen niet langer een ja-nee-kwestie, maar worden juist gezien als een hulpmiddel om de ecologische voetafdruk van het bedrijf minimaal te houden.

 

Nu toekomstgericht evenementen organiseren de trend zet, gaan evenementenbureaus op zoek naar alternatieven met zo weinig mogelijk impact op de planeet en een maximaal resultaat voor de klant. Ook al vraagt alternatieve eventplanning extra werk op het vlak van creatief denken, toch is het een inspanning die bureaus graag doen. "Want innoveren, nieuwe concepten bedenken, pioniers zijn en de fantasie aanwenden om steeds opnieuw de klant te behagen vormen nu eenmaal de basis van onze business."

 

Duurzame eventplanning kan veel vormen aannemen: inzetten op alternatieve vervoersmiddelen, carpooling naar meetings, het gebruik van gerecycleerd papier voor drukwerk (uitnodigingen, menukaarten, signalisatie- en infoborden), kiezen voor bio en fair trade, samenwerken met lokale leveranciers (om het aantal transportkilometers te beperken) en een plan opstellen om voedselverspilling te voorkomen of zo laag mogelijk te houden. Evenementenbureau New Balls Please zet onder andere in op die zaken en wil zo meewerken aan maatschappelijk verantwoorde en innovatieve evenementen.

 

Duurzame eventplanning staat in de kinderschoenen en moet nog flink groeien. Daarbij kunnen zowel het evenementenbureau als de klant heel wat voor elkaar betekenen. "Elk evenementenbureau heeft immers een breed draagvlak in de maatschappij. Door expliciet en succesvol te kiezen voor milieubewuste waarden in de voorbereiding, communicatie en productie van het evenement, kan het evenementenbureau ook nieuwe klanten overtuigen van het duurzaam ondernemen. Ook de klant kan aan het bureau zijn duurzame eisen stellen. Door kennis van de klant en het bureau te bundelen, ontstaan meer groene projecten. Want we dragen toch allemaal graag een steentje bij aan een groene en leefbare planeet?"


www.newballsplease.be

advertorial11-08-2017

Comments

Meld je hier aan om te reageren



Lees ook

5 manieren om last minute meer tickets te verkopen5 manieren om last minute meer tickets te verkopen
De 'customer journey' van je event begint al bij de registratieDe 'customer journey' van je event begint al bij de registratie
Virtual, augmented en mixed reality tijdens FestivakVirtual, augmented en mixed reality tijdens Festivak
Advertenties

In de kijker

Neptunus

Neptunus

Specialist in tenten voor evenementen en demontabel bouwen.

Nieuwsbrief


Ontdek de nieuwsbrief

Nieuws

EVENTS - Kevin Van der StraetenBestel nu!

Weer

  • Vandaag
  • Morgen
  • Tuesday
Meer weer

Vacatures

  1. 20-10Hulpverlener tijdens evenementen
    Ambulance Medical Service vzw
    Limburg
  2. 10-10Project Manager (m/v) BeerWalk
    Deadline Entertainment...
    Antwerpen
  3. 06-10Accountmanager
    Arjan van Dijk bv
    Noord-Brabant