Marketeers eindelijk écht overtuigd van eventmarketing

Marketeers eindelijk écht overtuigd van eventmarketing

Evenementen zijn jarenlang de underdog van de marketingwereld geweest. De return was moeilijk meetbaar en het imago van live communicatie lag niet ver van dat van 'feestjes'. Dat lijkt nu ver verleden tijd te zijn want steeds meer marketeers zetten events prominent in hun marketingmix. Dat blijkt uit de nieuwe editie van de marktbarometer EventMonitor van eventplanner.be /.nl.

 

Evenementen zijn beleving. En als er één ding is dat marketeers goed hebben begrepen, dan is het dat experience klanten bindt en een essentieel onderdeel uitmaakt van de customer journey. Meer dan 5 kwartalen op rij geven marketeers aan meer budget in te zullen zetten voor eventmarketing. In de nieuwste editie van Eventmonitor geeft 37% aan nog verder in evenementen te zullen investeren. Slechts 1% verwacht in het eventbudget te zullen snoeien.

Datzelfde entousiasme wordt gedeeld door de eventbedrijven zelf . Daar rekent 11% op groei, maar iedereen is het eens dat de markt in de komende 6 maanden niet zal krimpen.

 

Meer evenementen

Er wordt niet alleen meer budget voor eventmarketing uitgetrokken, er worden ook effectief meer evenementen georganiseerd. 64% van de marketeers geeft aan dat ze in het afgelopen jaar meer evenementen hebben georganiseerd.

Voorspellingen komen uit: omzet eventbedrijven toegenomen

Als het op het voorspellen van de trends aankomt heeft EventMonitor een indrukwekkend trackrecord. Dat zien we ook in het eerste kwartaal van 2017. Naar aanleiding van de groeiprognoses uit vorige edities bevestigt 93% van de marketeers effectief meer (of minstens evenveel) budget geïnvesteerd te hebben in events. 45% van de eventbedrijven zag de omzet ook daadverkelijk groeien en 42% kon een status quo aanhouden.

Er is meer

We hebben hier slechts enkele opvallende conclusies bij elkaar gebracht. EventMonitor gaat verder. De cijfers uit het onderzoek helpen je in te schatten of jouw bedrijf de trend volgt, er boven uitsteekt of iets in te halen heeft.

Over EventMonitor

EventMonitor is de eerste barometer voor de Belgische en Nederlandse evenementenbranche. Het is een representatieve benchmark voor organisatoren, evenementenbureaus, opdrachtgevers en toeleveranciers van evenementen. EventMonitor is een initiatief van eventplanner.be in samenwerking met de vakverenigingen CLC-Vecta, IDEA, ACC Belgium, BESA, MPI, SITE België en SITE Nederland.

 

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe vermijd je event clichés en bouw je een waardevol event?

Hoe vermijd je event clichés en bouw je een waardevol event?

Van ondergronds dineren tot logeren in de boomtoppen

Van ondergronds dineren tot logeren in de boomtoppen

Gratis festivals hebben het moeilijk door gestegen kosten: "Je kan het bijna niet rondkrijgen"

Gratis festivals hebben het moeilijk door gestegen kosten: "Je kan het bijna niet rondkrijgen"

Advertenties