Hoe maak je je event Gen C-proof?

Hoe maak je je event Gen C-proof?

Al gehoord van Gen C? Deze nieuwe generatie consumenten heeft als belangrijkste kenmerk dat ze altijd en overal geconnecteerd is. Dus ook op jouw evenement. Hoe speel je daar best op in?

 

Na Generatie X, Y en Z is het de beurt aan Generatie C. Gen C gaat resoluut voor 'community, connection, creation en curation'. Deze mensen gaan er prat op deel uit te maken van een community. Ze staan continu online in verbinding met deze community en zijn steeds op zoek naar originele content om te delen met de achterban. Als eventplanner speel je daar handig op in.   

 

 

Gebruik de community

Kan je je event linken aan een community, dan heb je meteen een goede doelgroep te pakken om je ticketverkoop te boosten. Kondig op voorhand aan wanneer je ticketverkoop of registratie start en maak zo de leden van de community al warm. Eens geregistreerd, zorg dan dat ze hun deelname heel makkelijk kunnen delen via social media. Hoe meer mensen vertellen over hun deelname, hoe meer de andere leden ook willen deelnemen.   

 

 

Voortdurend online

Omdat Gen C voortdurend geconnecteerd is, zorg je best voor veel laadpunten voor smartphones en tablets. Voorzie wifi met voldoende bandbreedte zodat deze generatie overal en altijd online filmpjes, foto's en andere content kan delen. Echte Gen C-diehards checken 15 tot 150 keer per dag hun social accounts op LI, FB, WhatsApp, Snapchat en hashtagstreams op Twitter of Instagram. Voorzie in het schema van je evenement momenten waarop je deelnemers tijd hebben om content te creëren, op te laden en te delen.

 

 

Voluit voor technologie

Tegenwoordig heeft 70% van de meetings een event app. Een app biedt natuurlijk veel meer mogelijkheden om inhoud te personaliseren en te verrijken met eigen notities, om makkelijk content te delen en contacten te leggen. Ook speel je met technologie makkelijker in op de verschillende leerstijlen van je deelnemers. Zo kan je al op voorhand een video opladen om je deelnemers voor te bereiden op de inhoud van een opleidingssessie bijvoorbeeld. Of je kan via de app vragen laten stellen aan de sprekers. Wat dacht je van een hybride event, met facilitators die jouw live en virtueel publiek aanmoedigen om deel te nemen aan gesprekken?

 

 

Variatie en originaliteit

Gen C houdt van variatie. Die kan je bijvoorbeeld bieden in de inrichting van je locatie. Richt je ruimte in met verschillende zitmogelijkheden: enkele stoelen of dubbele zeteltjes, aan hoge of lage tafels... Ja, zelfs op zitballen of zitzakken nemen ze graag plaats.

Zoek originele locaties, onverwachte invalshoeken, verrassende acts, ... Een Gen C-er deelt graag unieke content waarmee hij laat zien dat hij op zijn minst de trends volgt, en liefst zelfs trends mee zet.

 

Nog meer weten over de 'state-of-mind' van Gen C? Lees deze studie over Gen C, the YouTube generation:

www.thinkwithgoogle.com/research-studies/introducing-gen-c-the-youtube-generation.html
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe een kampvuur-gesprek organiseren?

Hoe een kampvuur-gesprek organiseren?

Oprichter cateringbedrijf Bevers & Bevers overleden

Oprichter cateringbedrijf Bevers & Bevers overleden

De Belgen zijn trots op hun evenementen, maar geraken er moeilijk

De Belgen zijn trots op hun evenementen, maar geraken er moeilijk

Advertenties