5 eventbureaus organiseren samen Innovation-Expo 2016



5 eventbureaus organiseren samen Innovation-Expo 2016

Niet één maar vijf eventbureaus gaan de Innovation Expo 2016 organiseren die volgend jaar in april plaatsvindt op en rond het IJ in Amsterdam. De vijf bureaus hadden zich afzonderlijk daarvoor aangemeld, maar tijdens hun pitch ontstond het spontane idee om de organisatie gezamenlijk op te pakken.

 

Het idee kreeg goedkeuring van de initiatiefnemers van Innovation Expo, de ministeries van Infrastructuur en Milieu (IenM), Economische Zaken (EZ) en Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK). In overleg met de ministeries hebben de vijf bureaus zich verenigd als Event Consortium Innovation Expo, waarbij elk bureau zich kan toeleggen op zijn eigen expertise. De vijf deelnemende bureaus zijn S.V.P. Sfeerbeheer, PINO Congressen, Evenementen en Communicatie, Obsession Evenementen & Communicatie, LiveHouse Strategic Events en Team van Maanen Live Communicatie.

 

Het grootschalige tweejaarlijkse evenement zal opnieuw duizenden deelnemers naar de hoofdstad trekken. Vanwege het Nederlandse EU-voorzitterschap worden ook veel buitenlandse bezoekers verwacht. De Innovation Expo is het afsluitende event van de twee jaar durende Innovatie-estafette. Het bijbehorende netwerk bestaat uit ruim 4.000 ondernemers, beleidsmakers, wetenschappers en burgers. Samen werken zij aan technologische en duurzame doorbraken en innovaties die in de toekomst het verschil moeten gaan maken. Het thema in 2016 is 'Sustainable Urban Delta'.

 

Na hun pitch om de organisatieopdracht binnen te halen kregen de vijf eventbureaus de kans gezamenlijk vragen te stellen in één ruimte. De coöperatieve sfeer tijdens deze sessie was dusdanig dat Henk van Maanen van Team van Maanen Live Communicatie voorstelde de opdracht niet aan één, maar aan alle vijf de partijen te gunnen. Gezien de complexiteit van het event een idee dat ook bij de opdrachtgevers in goede aarde viel.

 

Volgens de bureaus is sprake van een bijzonder samenwerkingsverband in een unieke constructie. Het thema is niet simpel in te vullen, de doelgroep is zeer divers en bestaat uit ondernemers, beleidsmakers, wetenschappers maar ook uit initiatiefrijke burgers. Daarnaast komen er ministers uit verschillende Europese landen naar het evenement. Dat vindt plaats op een terrein aan het IJ in Amsterdam, waar meerdere locaties aan elkaar worden verbonden. Dat vraagt om creatieve, logistieke oplossingen.
Het ingewikkelde pakket van eisen vereist een onconventionele en innovatieve aanpak, die werd gevonden in het consortium-voorstel. "De vijf bureaus gaan deze klus nu gezamenlijk aan", zegt woord voerder Henk van Maanen namens het consortium. "We zijn allemaal in staat om dit evenement tot een goed einde te brengen, maar vanaf het moment dat we voorstelden om het als groep te gaan doen beseften we dat we samen nog veel meer kunnen betekenen voor het event. Iedereen heeft zo zijn eigen specialismes en samen staan we sterker dan alleen. Het is supergaaf om eens in elkaars keuken te kijken en de sfeer in bijzonder goed!"

Bron: ANP - 26-12-2015

Comments

Meld je hier aan om te reageren



Lees ook

The Interactive Hub breidt verder uitThe Interactive Hub breidt verder uit
Mobiel drankjes serveren vanuit een drankrugzakMobiel drankjes serveren vanuit een drankrugzak
Vijf trends en ontwikkelingen in live communicatieVijf trends en ontwikkelingen in live communicatie
Advertenties

In de kijker

Event 17

Event 17

Nieuwe award: Beste Idee Award tijdens tweede beursdag van Event 17

Nieuwsbrief


Ontdek de nieuwsbrief

Nieuws

EVENTS - Kevin Van der StraetenBestel nu!

Weer

  • Vandaag
  • Morgen
  • Sunday
Meer weer

Vacatures

  1. 23-02Assistent Projectleider
    Van Ham Tenten & Podia bv
    Noord-Brabant
  2. 23-02Tenten- en Podiabouwer
    Van Ham Tenten & Podia bv
    Noord-Brabant
  3. 23-02Tenten- en Podiabouwer met CE- Rijbewijs
    Van Ham Tenten & Podia bv
    Noord-Brabant