Cashflow probleem voor veel organisatoren

Cashflow probleem voor veel organisatoren

Wil je als organisator problemen in je cashflow voorkomen? Neem dan de ticketing van jouw evenement in eigen beheer.

 

Veel organisatoren lopen tegen cashflow problemen aan bij het organiseren van een evenement. Een evenement organiseren is een kostbare aangelegenheid en een groot deel van de kosten zoals bookingen, leveranciers, marketing kosten, ... worden vooraf gemaakt. Je opbrengsten daarentegen komen vaak achteraf. Denk daarbij aan de omzet van de drank verkoop en ook je ticket omzet. 

 

Bij bookingAPP onderschrijven ze dit probleem. Ze adviseren organisatoren dan ook om de kaartverkoop in eigen beheer te nemen.  Dit geeft je de volledige controle over je eigen cashflow. "Vaak word de kaartverkoop uitbesteed aan een derde partij, die int de ticketomzet en betaalt deze vaak pas na het evenement uit aan de organisator. Door zelf de kaartverkoop in eigen beheer te nemen met bijvoorbeeld een software pakket zoals bookingAPP heb je direct beschikking over de ticketomzet uit de voorverkoop. Er is geen tussenpartij meer en je krijgt je ticketomzet direct op je eigen bankrekening. Combineer je dit met extra acties zoals early-bird ticket verkoop, dan kan kan je ruim voor het evenement al beschikken over je ticket omzet", legt Jasper Schrijver van bookingAPP uit.

 

Wil je nog wat extra cashflow genereren? Dan kan je bijvoorbeeld ook consumptie munten en parkeerkaarten op voorhand verkopen via bookingAPP. "Zeker bij outdoor activiteiten waarbij het weer voor een onzekere factor is, heb je zo extra cross-sell gerealiseerd. Ook al komen je gasten door het slechte weer niet opdagen."

www.bookingapp.nl
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

TTPE gaat 'full force' & groen

TTPE gaat 'full force' & groen

Bruisend evenementenseizoen voor Easyfairs

Bruisend evenementenseizoen voor Easyfairs

De sleutel tot werkplek-geluk: creatieve strategieën voor 'happy' werknemers

De sleutel tot werkplek-geluk: creatieve strategieën voor 'happy' werknemers

Advertenties