'Impact met authentieke ervaringen'

'Impact met authentieke ervaringen'

Het beursseizoen draait nog steeds op volle toeren. Talloze bezoekers lopen langzaam door de imposante hallen en zalen op zoek naar markante nieuwigheden of interessante deals. De populariteit van beurzen betekent meer bezoekers, maar ook een grotere concurrentie tussen de exposanten onderling. Iedereen wil de kans grijpen op dat magische moment met de bezoeker, maar die is geenszins van plan alle standen te bezoeken. Hoe maak je als exposant dan het verschil?

 

Event-en experience marketing zijn voor B2B-bedrijven al decennia een lucratief kanaal om nieuwe klanten te leren kennen, en hun nieuwigheden voor te stellen aan bestaande klanten. Terwijl sommige bedrijven een beurs zien als een verplicht nummertje, proberen andere alles uit de kast te halen in de strijd om de aandacht van de bezoekers. Maar is dit wel de essentie van goede experience marketing?

 

Geen aandacht om de aandacht
Aandacht trekken is zeker niet fout, maar het kan op verschillende manieren. Je kan investeren in een blitse beursstand voorzien van de grootste hoeveelheid toeters en bellen. Of je kan kiezen voor een authentiek beursconcept dat jouw sterktes accentueert en qua look and feel inspeelt op de voorkeuren van jouw doelgroep. Beiden zullen aandacht krijgen, maar de tweede aanpak is doeltreffender.

 

Bezoekers overladen met flitsende beelden, blinkende decorstukken en kletterende muziek leidt af van jouw boodschap. Je wil als exposant een onuitwisbare indruk maken, maar de bezoeker moet naar huis gaan met een duidelijke boodschap. En die breng je via een uitgekiend totaalconcept. Wij gingen ten rade bij audiovisuele ervaringsspecialist Novid uit Kontich. Zij gaven ons inzicht in twee recente beursconcepten met een duidelijke boodschap, verpakt in een ervaringsconcept. CEO Wouter Van Beirendonck vertelt.

 

Van busrit naar beleving met Irizar
"Voor standenbouwer AVP werkten we mee aan een indrukwekkende belevingsstand voor busconstructeur Irizar. Het doel was om de beleving van een busrit in hun nieuwe i8 model op dynamische wijze binnen te brengen in de beursstand. Dit deden we doormiddel van een 6x6 opstelling met onze UE46D schermen van Samsung. Deze werden door 4 medewerkers opgehangen aan onze speciaal ontworpen Novid-frames."

 

"Een heel karwei, maar op het einde van de rit mochten we tevreden terugblikken op een fraaie stand. Het was een goed uitgewerkt concept waarbij de aandacht volledig lag op de i8. Het design van de bus kwam terug in de beursstand, en de visuele ondersteuning paste perfect in het informatieve, maar informele kader."

 

Ren jij sneller dan een cheetah?

"We hielpen onze klant BBC met het bouwen van een activerende beursstand voor digital printinginnovator Xeikon op Labelexpo te Brussel. Met onze Novid videowallframes werd een volledig losstaande constructie van 9x3 schermen opgezet. Dankzij onze geavanceerde videotechniek konden beursdeelnemers zich meten met een cheetah. Een activerende topbeleving met een duidelijke boodschap: de snelheid van de digitale printers van Xeikon. Een goed voorbeeld van hoe je via een leuk concept mensen betrekt bij je boodschap."

 

Zoek jij ook inspiratie voor jouw beursstand, of wil je een authentieke ervaringscomponent koppelen aan jouw evenement? Neem dan zeker eens een kijke op:

www.novid.be
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Zo maak je mensen enthousiast voor je event

Zo maak je mensen enthousiast voor je event

The Fungroup presenteert het Fun-Wheel 15m reuzenrad

The Fungroup presenteert het Fun-Wheel 15m reuzenrad

Zelfscan voor toegankelijkheid van festivals en evenementen

Zelfscan voor toegankelijkheid van festivals en evenementen

Advertenties