event 16: niet zoeken maar vinden

event 16: niet zoeken maar vinden

De vakbeurs event 16 wil haar bezoekers niet langer laten zoeken naar inspiratie en informatie. "Als je heel gericht op zoek gaat, krijg je een soort van tunnelvisie, je vindt wel waar je naar op zoek was maar mist ook heel veel", aldus Marc Liethof, organisator van event 16.

 

"De beurs event is nog steeds de beste beurs voor de evenementenbranche, maar we dagen onszelf ieder jaar uit om ook toonaangevend te zijn in het concept van de beurs. Deze editie voegen wij nieuwe dimensies toe aan de wijze waarop we het aanbod presenteren."

 

Op woensdag 23 en donderdag 24 maart vindt de 18de editie plaats van de beurs event, die sinds de eerste editie in 1999 heeft vastgehouden aan de oorspronkelijke ambitie: het verrijken van de beursbeleving. "Uitgebreide evaluaties met bezoekers en exposanten en regelmatig bezoek aan andere beurzen en evenementen in uiteenlopende sectoren, levert ons jaarlijks ruimschoots inspiratie op voor beursinnovatie. Het blijkt dat veel interessante informatie aan beursbezoekers voorbijgaat, simpelweg omdat je op basis van bedrijfsnaam en standnummer onvoldoende indruk krijgt waar een exposant voor staat en wat zij voor jou kunnen betekenen. Op basis van deze informatie hebben we drie soorten beursbezoekers gedefinieerd."

 

1. Netwerkers
Zij struinen de beurs af, kijken onderweg wel wat ze tegenkomen en zoeken de vertrouwde relaties op. Ze kunnen prima uit de voeten met de traditionele deelnemerslijst en plattegrond, als ze deze al nodig hebben.

 

2. Shoppers
Zij zijn voor een concreet event op zoek naar leveranciers. Ze zoeken bijvoorbeeld naar een locatie, maar zouden ook geholpen zijn met een categorie 'congressen' of 'personeelsevent'. Andere aanbieders met aanbod in deze categorie komen daardoor ook op het netvlies.

 

3. Up-to-daters
Zij willen op de hoogte blijven van de ontwikkelingen in de branche en zijn nieuwsgierig naar trends en ontwikkelingen in de breedste zin van het woord. Aan de hand van categorieën als bijvoorbeeld 'innovatie' en 'kennis' vinden zij ook waar ze voor naar event zijn gekomen.

 

"Door bij de indeling van de beursvloer en op de deelnemerslijst beter in te spelen op deze vormen van beursgedrag, kan iedereen aan de hand van de eigen behoefte zijn programma op event 16 samenstellen. Wij voegen diverse, meer organische vormen van vinden toe", vertelt Marc enthousiast over zijn ambitieuze plannen. De vier elementen Creatie & Design, Beeld & Geluid, Sfeer & Smaak en Kennis & Content, die ook terugkomen in het logo van event 16, lichten alvast een tipje van de sluier op. "event 16 wordt daardoor een beurs waar vinden, en niet zoeken, centraal staat. Het doet mij persoonlijk namelijk altijd een beetje pijn als ik achteraf hoor dat iemand iets niet heeft gevonden waarvan ik weet dat het op event ruimschoots aan bod is gekomen."

 

www.event.nl
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe een kampvuur-gesprek organiseren?

Hoe een kampvuur-gesprek organiseren?

Oprichter cateringbedrijf Bevers & Bevers overleden

Oprichter cateringbedrijf Bevers & Bevers overleden

De Belgen zijn trots op hun evenementen, maar geraken er moeilijk

De Belgen zijn trots op hun evenementen, maar geraken er moeilijk

Advertenties