12 steden, 3 weken; ideale roadshow locatie?



12 steden, 3 weken; ideale roadshow locatie?

In 3 weken tijd verwelkomde de OCEANDIVA FUTURA in 12 steden meer dan 2.500 gasten aan boord tijdens de lancering van een nieuw automodel. Het schip ging naar de doelgroep in plaats van andersom.

 

"Bereikbaarheid is voor ons een belangrijke USP en de klant koos voor onze locatie omdat ze in een korte periode een efficiënt bereik wilden realiseren. Het event werd hierdoor letterlijk in beweging gebracht", aldus Mandy Berding General Manager International. 

 

Maar wat zijn nou de voordelen van een Roadshow op de schepen?

"Als eerste investeert de klant met de schepen éénmalig in opbouw en afbouw, waarna het product of dienst, net als de lancering van het nieuwe automodel, binnen 3 weken in 12 steden gepresenteerd kan worden aan klanten, relaties of resellers. De FUTURA was letterlijk 3 weken lang een varende showroom. Het programma van het Event sloot naadloos aan bij de mogelijkheden en ruimtes van het schip. De lancering vond plaats in de centrale ruimte waar het nieuwe automerk groots werd gelanceerd op het enorme showpodium. Vervolgens was er een koffiebreak op het VIP dek waar de verkopers het dialoog konden aangaan met hun doelgroep. Deel twee van de autolancering vond plaats op het Lounge dek en als finale klapstuk een relaxte borrel op het buitendek tussen de nieuwste automodellen in diverse kleuren. En er zijn nog meer voordelen; de gasten maken minder autokilometers, wat niet alleen bijdraagt aan een beter milieu, maar ook zorgt voor een lagere no-show. De drempel is veel lager als je op een korte afstand zit van je doelgroep", aldus Mandy Berding.

 

1001 ligplaatsen in België, Nederland en Duitsland? Hoe coördineer je dit?

"Samen met de klant kijken wij goed naar de bereikbaarheid van het evenement. Iedere stad heeft zo haar eigen kenmerken. Ook wordt er gekeken naar parkeer- en transfermogelijkheden, omliggende snelwegen, afstand tot vliegvelden en de hotelcapaciteit van de betreffende stad. De klant krijgt een 'eigen' Event Manager als vast aanspreekpunt en deze zorgt ervoor dat alles geregeld word: faciliteiten aan boord zoals catering, techniek, branding, horecapersoneel, entertainment, meubilair en decoratie, maar ook coördinatie van de ligplaatsen en logistiek worden verzorgd. Op dat specifieke moment delen wij één gezamenlijk doel; mensen en merken bij elkaar brengen op een bijzondere manier!"  


www.oceandiva.nl

17-04-2015

Comments

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan

Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

 



Lees ook

Wat als je evenement uit elkaar valt?Wat als je evenement uit elkaar valt?
5 fouten bij het maken van een eventwebsite5 fouten bij het maken van een eventwebsite
Krijg als eerste het boek EVENTPLANNER te pakken!Krijg als eerste het boek EVENTPLANNER te pakken!
Advertenties

In de kijker

LEDskin®

LEDskin®

Maak van je beursstand een echte hotspot.

Nieuwsbrief


Ontdek de nieuwsbrief

Nieuws

EVENTPLANNER - Kevin Van der StraetenBestel nu!

Weer

  • Vandaag
  • Morgen
  • Sunday
Meer weer

Vacatures

  1. 13-12International Sales Manager
    MTD Nederland bv
    Noord-Brabant
  2. 11-12Business Development Manager België
    Via Futura bvba
    Antwerpen
  3. 11-12Business Development Manager Nederland
    Via Futura bvba
    Utrecht