Conversie verhogen: zin of onzin?



Conversie verhogen: zin of onzin?

Conversie verhogen, ofwel bezoekers op jouw website laten doen wat jij wilt dat ze doen, wordt ook binnen de evenementenbranche steeds belangrijker.

 

Een evenementenwebsite dient meestal als informatiemedium of imagoversterker, maar ook als platform voor online kaartverkoop, merchandise of lead generatie. Online gaat dus een steeds grotere rol spelen voor eventorganisatoren. Zorg dus, om het maximale uit jouw (event)website te halen!

 

Het hele proces begint bij het gevonden worden van jouw website. Heeft jouw event genoeg naamsbekendheid om op 'eigen kracht' gevonden te worden? Of moeten potentiele bezoekers nog even geholpen worden middels zoekmachine-optimalisatie, marketing of online advertenties? Als bezoekers dan op jouw website terecht komen: hoe houd je ze dan op jouw site? Kunnen ze snel genoeg de informatie vinden waar ze naar op zoek waren, of haken ze na een paar klikken al af? En wordt de groep bezoekers die blijft hangen overtuigd om te 'converteren'? Besluiten ze bijvoorbeeld om jouw event fysiek te bezoeken of kopen ze online hun tickets? Met andere woorden: is jouw informatie relevant en duidelijk genoeg? Neem je alle twijfels weg?  

 

Even een praktijkvoorbeeld: Stel, je wilt meer fysieke bezoekers op jouw evenement. Globaal gezien kun je 2 online strategieën inzetten om deze doelstelling te bereiken. Je kunt ten eerste meer traffic genereren naar jouw website: meer bezoekers op jouw website zullen ook meer registraties opleveren. Maar je kunt ook met het huidige aantal bezoekers op jouw website kijken of je meer uit deze groep bezoekers kunt halen. Kun je nog meer van hen overtuigen om effectief naar jouw event te komen?

 

Jurjen Jongejan, conversie specialist en spreker tijdens de vakbeurs E-Shop Expo, legt uit dat het verhogen van de conversie een eerste logische stap is: "Kijk eerst eens goed naar de conversie op jouw website en probeer zo veel mogelijk belemmerende factoren weg te nemen. Daarna ga je kijken hoe je meer traffic naar jouw website kunt genereren. Hierdoor creëer je een soort vliegwiel effect want je creëert als het ware een versterking." Tijdens de vakbeurs E-Shop Expo 18 & 19 maart in Tour & Taxis Brussel zal Jurjen één van de vele sprekers zijn die vertellen hoe je meer kunt halen uit jouw online strategie. Onderwerpen die centraal staan tijdens de E-Shop Expo zijn o.a. conversie verhogen, online marketing, e-mail marketing en de inzet van sociale media. Denk je er tevens over om via een webshop tickets of merchandise te gaan verkopen, dan moet je echt een bezoek brengen aan de E-Shop Expo. Op de beursvloer zijn vele leveranciers te vinden die jou kunnen helpen om deze plannen te realiseren. Een bezoek aan E-Shop Expo is, na registratie, gratis. Meer informatie en registratie via de website:


www.eshopexpo.eu

06-03-2015

Comments

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan

Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

 



Lees ook

Wat als je evenement uit elkaar valt?Wat als je evenement uit elkaar valt?
5 gevaarlijke mythes over eventprofessionals5 gevaarlijke mythes over eventprofessionals
Indrukwekkend event: Storytelling op je bord!?Indrukwekkend event: Storytelling op je bord!?
Advertenties

In de kijker

RDM Rotterdam

RDM Rotterdam

RMD Rotterdam heeft twee unieke, industriële evenementenlocaties die volop inspiratie bieden voor tal van zakelijke en culturele evenementen.

Nieuwsbrief


Ontdek de nieuwsbrief

Nieuws

EVENTPLANNER - Kevin Van der StraetenBestel nu!

Weer

  • Vandaag
  • Morgen
  • Saturday
Meer weer

Vacatures

  1. 13-12International Sales Manager
    MTD Nederland bv
    Noord-Brabant
  2. 11-12Business Development Manager België
    Via Futura bvba
    Antwerpen
  3. 11-12Business Development Manager Nederland
    Via Futura bvba
    Utrecht