Novid werkte mee aan het 'Huilende Huis' & scoort bij Tour & Taxis

Novid werkte mee aan het 'Huilende Huis' & scoort bij Tour & Taxis

Begin maart werden de bewoners van de Antwerpse Uitbreidingsstraat opgeschrikt door een raar fenomeen: het Huilende Huis. Het bleek om een reclamestunt te gaan van verzekeringsgroep Axa waar Novid aan meegewerkt heeft.

 

Een mistroostig rijhuis in de Antwerpse Uitbreidingsstraat had plots een gezicht gekregen en kon emoties tonen. Het huilde. De mond op de benedenverdieping stond droef, de luifels op de eerste verdieping hadden 'droopy eyes' en er biggelden dikke tranen over de wangen van het huis. Waarom? Omdat het huis nog geen renovatiepremie had gekregen.

 

Originele campagne

Axa werkte voor deze opvallende campagne samen met Novid, gespecialiseerd in het verhuren, leveren en installeren van beeldschermen. Speciaal voor deze actie werd gebruik gemaakt van L10-LED-panelen van Novid. Eerst het huilende, daarna het lachende. Het idee wordt misschien nog herhaald. Want de campagne kende zo'n succes: mensen kwamen het huis fotograferen en in heel wat media verschenen er foto's van het wenende huis Het was alleszins een originele en geslaagde blikvanger!

 

 

 

Novid scoort bij Tour & Taxis

In de evenementenwereld is het Brusselse 'Tour & Taxis' inmiddels een begrip. Iedereen droomt ervan om zijn happening te organiseren op deze unieke locatie. Het historische kader, de aanwezige amoccodatie en de grote bewaakte parking... het zijn stuk voor stuk troeven voor deze evenementenlocatie. Maar precies door de authenticiteit van het gebouw, zijn er ook beperkingen. Zo mag het plafond bijvoorbeeld niet belast worden. En daar heeft Novid iets op gevonden.

 

High definition

Het is precies door het authentieke karakter van dit gebouw dat er bepaalde beperkingen zijn. Zo mag het plafond niet belast worden en mogen er dus ook geen zware schermen omhoog gehangen worden. Maar daar heeft Novid een unieke oplossing voor. Dankzij de lichte en flinterdunne LCD-schermen – ze wegen amper 13 kg – kunnen organisatoren toch gebruik maken van bewegende beelden tijdens hun event. En dat is een pluspunt om gezien te worden. De schermen hebben bovendien het voordeel dat ze 'high definition' zijn, waardoor ze ook in moeilijke omstandigheden, met veel lichtinval, voor een haarscherpe projectie zorgen.

 

Makkelijk monteerbaar

"Deze ultralichte schermen zijn echt in trek omdat ze elk evenement een extra dimensie geven. Ze zijn mobiel, makkelijk monteerbaar en een blikvanger bij elk gebeuren", licht Wouter Van Beirendonck toe, zaakvoerder van Novid.

www.novid.be

Reageer op dit artikel

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

  • New

    Schitterend initiatief! Nog geen renovatiepremie gekregen?

    Eddy Schampers ( 2012-04-16 - 18:12u )

Lees ook

Advertenties

In de kijker

Nieuwsbrief

Nieuws

EVENTPLANNER - Kevin Van der Straeten Bestel nu!

Vacatures