"Hoe eventplanner.be /.nl mijn bedrijf redde"

"Hoe eventplanner.be /.nl mijn bedrijf redde"

Op onze redactie kregen we deze week een mooi verhaal binnen. Zo mooi, dat we het graag willen delen. Het is het verhaal van Peter Grunewald van Grunewald.bar


Wat fijn dat we in deze tijd een succesverhaal uit de eventsector, waar we met het hele eventplanner.be team aan hebben mogen bijdragen, kunnen delen. Dit schreef Peter ons:


“Wat een schok was het in het voorjaar van 2020. Net zoals zovelen in de evenementensector, was ik ‘alles’ kwijt van de ene dag op de andere. Nul events op de planning, nul vooruitzichten. Een klein beetje financiële ondersteuning, maar niet voldoende om het lang uit te zingen.


In eerste instantie hoopte ik, zoals iedereen, dat we eind mei, begin juni zouden kunnen hervatten. Helaas.

Mijn vrouw werkt in de zorgsector en zij staat op een cohortafdeling. Zij zag het pessimistisch in vanaf dag één en hoopte niet op beterschap voor de lente van 2021. RIP mijn bedrijf waar ik al meer dan 12 jaar fulltime aan gebouwd heb.


Of niet? Zou het geweer van schouder veranderen een oplossing zijn?


Met al mijn kennis over cocktail- en barcatering begon ik Apéro Skype pakketten samen te stellen die bedrijven tijdens hun online meetings en webinars kunnen inzetten. Uit de Apéro Skype pakketten haalde ik wel werk, maar niet voldoende om financieel het hoofd boven water te houden. Ik ging actief op zoek naar een nieuwe job. Ik kwam mezelf snel tegen. 47 jaar, geen specifieke opleiding, geen jobs in onze sector. Het werd snel duidelijk dat ze niet op mij zaten te wachten. 


Kevin van eventplanner.be bleef me ondertussen aanporren om niet bij de pakken te blijven zitten en toch te blijven communiceren.


Dit is wat er gebeurde. Samen werkten we een communicatieplan uit om mijn nieuwe concept stevig in de markt te zetten. Al uit de eerste advertorial in de nieuwsbrief van eventplanner.be haalde ik meteen twee projecten binnen ter waarde van € 125.000. Plus een indirecte omzet van nog eens € 45.000. Dit was in de 10 jaar dat ik adverteer de meest lucratieve advertorial ooit! En ook uit de rest van de campagne kon ik nog verschillende opdrachten scoren voor duizenden boxen.


Misschien gaan sommige concullega’s na het lezen van dit bericht ook adverteren op eventplanner.be en vormen zo extra concurrentie voor mij. Maar dit weegt niet op tegen mijn dankbaarheid die ik wil tonen aan Kevin en zijn team. Het team staat ALTIJD klaar met goede raad om campagnes aan te pakken. Had hij dit in de lente van 2020 niet gedaan, dan was het nu over en out met mijn bedrijf dat ik in 12 jaar vol passie en goesting heb opgebouwd. 

Daarom deel ik graag mijn verhaal en zet ik de mensen van eventplanner.be stevig in de bloemetjes. Er zijn in onze sector niet veel sprookjes dit jaar, maar dit is er één en hopelijk breken er voor alle collega’s in de eventsector nu betere tijden aan."


Peter Grunewald

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe vermijd je event clichés en bouw je een waardevol event?

Hoe vermijd je event clichés en bouw je een waardevol event?

Van ondergronds dineren tot logeren in de boomtoppen

Van ondergronds dineren tot logeren in de boomtoppen

Gratis festivals hebben het moeilijk door gestegen kosten: "Je kan het bijna niet rondkrijgen"

Gratis festivals hebben het moeilijk door gestegen kosten: "Je kan het bijna niet rondkrijgen"

Advertenties