Evenementwebsite, ben ik de mooiste van het land?

Evenementwebsite, ben ik de mooiste van het land?

Je evenementswebsite is bedoeld om een spiegelbeeld te vormen van je evenement en een weerspiegeling van de look, feel, ... Naast de website als een weerspiegeling van je evenement, moet het ook een weerspiegeling van je deelnemers zijn. Ze moeten in staat zijn om zichzelf te herkennen in je website, zodat ze weten dat je aan hen dacht wanneer je je evenement en website ontwikkelde.

 

Je website is de eerste kennismaking die mensen met je evenement gaan hebben, dus je moet dat wel laten doorwegen. Zou je zelf een evenement bijwonen dat geen website heeft of een site die er niet goed uitziet met slechte informatie? Waarschijnlijk niet. Om die reden, moet je eens in de spiegel kijken en jezelf afvragen Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, ben ik de mooiste evenementswebsite van het land? Wil je de mooiste zijn, dan moet je nog een paar andere vragen beantwoorden over je website.

 

Is er wel genoeg aan de hand?

Vind je het niet erg om op een website te belanden die alleen maar verwarrend overkomt? Waarom moet je het moeilijk maken voor je deelnemers? Hou het simpel. De website van je evenement is niet de juiste plek om te gaan experimenteren met nieuwe ontwerpen en ideeën. Test je ideeën en test ze opnieuw bij een kleine groep mensen in eigen huis voordat je ermee naar de markt gaat. Dan, als het er goed uitziet, kun je het aan de wereld laten zien. Je wilt niet één soort branding op de website voor je evenement en een andere soort op de website van je bedrijf.

 

"Bij etouches voerden we onlangs een rebranding door en voordat we onze website veranderden, hebben we ervoor gezorgd dat al onze basissen gedekt waren met sociale media, onderbouwing, etc. Als je alleen maar zorgt dat je website er flashy en chique uitziet, gaat je publiek denken dat je niet veel om hun behoeften geeft."

 

Verstrek ik de juiste informatie?

Wil je dat mensen zich registreren voor je evenement? Hierop moet je antwoord altijd ja zijn en in dat geval mag je de essentiële informatie niet op een subpagina verbergen! Geef hen de data, locatie, registratie, agenda en sociale media CTA’s op een centrale plaats op de eerste pagina. Je publiek zal je dankbaar zijn omdat je aan hun behoeften hebt gedacht en in hun schoenen bent gaan staan toen je je website maakte. Als je gebruik maakt van een drag-and-drop tool om je website te maken, zoals eHome, dan kun je snel een widget aanmaken waarin je al deze informatie onderbrengt op een centrale plek van de website voor je evenement.

 

Als het gaat om je sessies en sprekers, geef je publiek dan een handvol inzicht met alleen de hoogtepunten op je hoofdpagina. Als ze meer informatie willen, kun je hen doorverwijzen naar een subpagina of een Shadowbox pop-up maken met de volledige beschrijving.

 

Begrijp je wat ik bedoel?

Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat je duidelijk en beknopt bent voor je bezoekers. Dan gaat het er ook over om op je site een unieke stem te hebben en de meest recente informatie over je evenement te tonen. Met eHome, de tool van etouches om de website voor je evenement te maken, kun je automatisch informatie uit andere modules van etouches invoeren, zoals de agenda, sprekers, sessies en integratie met sociale media. Real-time updates zijn de manier om consistent te blijven.   

 

Je wilt mensen niet in de war brengen met een onduidelijk bericht. Gebruik geen oude logo's, hotel beschrijvingen, enzovoort die de site van je evenement overstromen. Geef mensen de mogelijkheid om een logo (het officiële logo) te downloaden voor promotionele doeleinden.

 

Je website is een van de belangrijkste onderdelen van je evenement, want dat is waar hun gebruikerservaring begint. Je moet aan de behoeften van je deelnemers denken bij het maken en ontwikkelen van je website. Begin met het eenvoudig te houden, waardoor ze alle essentiële informatie voorgeschoteld krijgen en hou ze op de hoogte van de details over je evenement. Het lijkt allemaal makkelijk genoeg, maar sommige mensen krijgen het nog steeds niet onder de knie. Dus stel jezelf opnieuw de vraag: ben ik de mooiste evenementswebsite van het land? Bekijk op het blog van etouches enkele websites die het wel goed deden, Creëer een Powerhouse evenementswebsite.

www.etouches.com/ehome/etouches/home/
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe een kampvuur-gesprek organiseren?

Hoe een kampvuur-gesprek organiseren?

Oprichter cateringbedrijf Bevers & Bevers overleden

Oprichter cateringbedrijf Bevers & Bevers overleden

De Belgen zijn trots op hun evenementen, maar geraken er moeilijk

De Belgen zijn trots op hun evenementen, maar geraken er moeilijk

Advertenties