TIP! - 8 e-mailmarketing tips voor events

TIP! - 8 e-mailmarketing tips voor events

Zet je e-mailmarketing in voor je evenement? Dan helpen deze tips om meer response uit je mailing te halen.


  • Zorg voor een ijzersterke prikkelende titel. De titel bepaalt of je mail geopend wordt of meteen in de prullenmand verdwijnt.
  • Zorg voor aangepaste landingspagina's. Als je de aandacht van een lezer te pakken hebt, moet hij zo snel mogelijk door kunnen klikken naar je website. Stuur hem een mail om zich gratis te laten registreren en laat hem dan niet op de homepage uitkomen, maar meteen op de registratiepagina.
  • Gebruik zo weinig mogelijk afbeeldingen in e-mails. Veel e-mailprogramma's tonen deze standaard niet. Als je wel afbeeldingen gebruikt, zet er dan een goede 'alt'-tekst bij die de foto omschrijft, want die tekst krijgt je geadresseerde wel te zien.
  • Mail alleen naar mensen die daar een opt-in (toestemming) voor gegeven hebben. Spammen heeft het omgekeerde effect van wat je wilt bereiken.
  • Houd je e-mail kort en krachtig zodat je hem als lezer makkelijk kunt scannen.
  • Een proper e-mailbestand zorgt ervoor dat je mails minder snel in spamfilters terechtkomen. Schrijf mails die terugkomen omdat een e-mailadres niet meer bestaat dan ook onmiddellijk uit.
  • Stuur altijd een testmail naar jezelf zodat je van tevoren, en liefst in verschillende mailprogramma's, kunt nakijken hoe je mail er precies uitziet.
  • Gebruik een professionele mailingtool en zet zeker nooit tientallen e-mailadressen in CC.
EVENTPLANNER - Kevin Van der Straeten

Meer over dit onderwerp en tal van andere tips over het organiseren van evenementen vind je in het boek EVENTPLANNER.

Bestel nu

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

Hoe vermijd je event clichés en bouw je een waardevol event?

Hoe vermijd je event clichés en bouw je een waardevol event?

Van ondergronds dineren tot logeren in de boomtoppen

Van ondergronds dineren tot logeren in de boomtoppen

Gratis festivals hebben het moeilijk door gestegen kosten: "Je kan het bijna niet rondkrijgen"

Gratis festivals hebben het moeilijk door gestegen kosten: "Je kan het bijna niet rondkrijgen"

Advertenties