5 redenen waarom je Pinterest niet moet inzetten bij je volgende evenement



5 redenen waarom je Pinterest niet moet inzetten bij je volgende evenementcolumn


Heb je al gehoord van de laatste Social Media hype? Het digitale prikbord Pinterest groeit dagelijks met astronomische cijfers. In deze post 5 redenen waarom je geen tijd hoeft te besteden aan Pinterest voor jou volgende evenement.

 

Mocht je nog nooit op Pinterest gekeken hebben, onderaan dit artikel lees je hoe je een uitnodiging kunt krijgen.

 

1. 'Zoekverkeer is niet belangrijk voor mijn event'

Voor besloten evenementen is de vindbaarheid in Google vaak niet relevant. Je kunt de genodigden immers direct benaderen via post, e-mail of SMS.


Het is een feit dat Pinterest een bizar grote bijdrage levert aan je positie in Google. Iedere 'pin' is immers openbaar en dus een 'externe link' naar jouw webpagina. Interessante content is met slechts een klik te 're-pinnen', wat je iedere keer een extra link oplevert. Google zet websites met veel externe links hoger in de zoekresultaten.

 

2. 'Op mijn evenement is niets leuks te zien'

Wat is er eigenlijk allemaal te zien op jouw evenement? Een mooie locatie, bijzondere catering, bekende sprekers, gave artiesten of een boeiend publiek?


Als je toch geen aandacht hebt besteed aan deze zaken, dan is Pinterest niet geschikt voor jouw evenement. Pinterest is namelijk een 'visuele snoepwinkel': het draait alleen maar om plaatjes en video. Op een hele heldere en intuïtieve manier krijgt jouw evenement een eigen gezicht.

 

3. 'Mijn bezoekers houden niet van voorpret'

Mensen hebben steeds minder tijd en aandacht. Als jouw doelgroep er toch geen tijd voor heeft, zou ik ze ook niet lekker maken met de fantastische dingen die ze te wachten staan op jouw evenement. Een visuele 'eventguide' op Pinterest, zoals SXSW gemaakt heeft, is voor jou dan niet relevant.

 

4. 'Ik geloof niet in de kracht van Sociale Netwerken'

Misschien vind jij het wel veel handiger om zelf direct met je doelgroep te communiceren. Waarom zou je bezoekers jou hiermee laten helpen? Stel je voor dat ze al die mooie plaatjes, foto's en videos van jouw evenement zouden delen op Pinterest, Facebook en Twitter? Je zou het zomaar eens druk kunnen krijgen op je evenement!

 

5. 'Ik wil wel, maar ik heb nog geen Pinterest account'

Kijk! Dat is iets waar ik je mee kan helpen. Stuur een e-mail naar pinterest@hcibs.eu en ik stuur je persoonlijk een uitnodiging.

 

Leuk om te merken dat dit hele artikel hebt uitgelezen. Welke kansen zie jij zelf nog voor Pinterest en Evenementen? Ik lees je bevindingen graag hieronder!


15-03-2012 - by Gerrit Heijkoop

Comments

Meld je hier aan om te reageren 



Nog geen account?Registreer je hier
Paswoord vergeten?Paswoord opvragen




Lees ook

Creatieve manieren om sponsorlogo's te showen op eventsCreatieve manieren om sponsorlogo's te showen op events
Twee apps om je evenementmarketing te prikkelenTwee apps om je evenementmarketing te prikkelen
Schrijf voor eventplanner.be /.nlSchrijf voor eventplanner.be /.nl
Advertenties

In de kijker

Think Smaller: Micro Targeting

Think Smaller: Micro Targeting

Elke bezoeker is uniek en vraagt een persoonlijke approach, maar hoe breng je dat tot uitwerking?

Nieuwsbrief


Ontdek de nieuwsbrief

Nieuws

EVENTS - Kevin Van der StraetenBestel nu!

Weer

  • Vandaag
  • Morgen
  • Donderdag
Meer weer

Vacatures

  1. 06-10Internship Event @ Samsung Electronics
    Samsung (Airport Plaza -...
    Vlaams-Brabant [+Brussel]
  2. 02-10Accountmanager Party & Events
    Boels Party & Events...
    Noord-Brabant
  3. 23-09Junior Office & Field Coördinator (NL+FR)
    Agence C - Belmor Group bvba
    Antwerpen